MAJ W ŚWIETLICY

Maj w świetlicy szkolnej powitał nas wspaniałą pogodą . Wiosna w pełni a przyroda dostarcza nam cudownych widoków i zapachów kwitnących drzew i kwiatów – tylko jeden jest taki miesiąc- maj! .Pogoda dopisywała więc sporo czasu spędzaliśmy na naszym szkolnym podwórku.  Korzystaliśmy ze wszystkich miejsc przeznaczonych do gier i zabaw – z boisk, z ogródka oraz z placu zabaw i otaczającego go terenu. Zabawy ruchowe, sprawnościowe, tematyczne, zajęcia relaksacyjne i gry sportowe to nasze ulubione formy aktywności, a możliwość przebywania na łonie natury oraz obserwowania i podziwiania jej piękna stanowi zawsze dodatkowy atut.

„Podróże bliskie i dalekie”

Miesiąc maj  rozpoczął się od tematu o Unii Europejskiej. Aby zrealizować zadanie kształtowania poczucia tożsamości europejskiej, uczniowie zapoznali się z mapą Europy i krajami UE. Dzięki wykorzystaniu plansz i gier edukacyjnych zapoznano się z flagami Europy. W trakcie zajęć czytelniczych i projekcji filmowej przybliżone zostały również bajki i bohaterowie z różnych krajów Europy.

Miesiąc maj  rozpoczął się od tematu o Unii Europejskiej. Aby zrealizować zadanie kształtowania poczucia tożsamości europejskiej, uczniowie zapoznali się z mapą Europy i krajami UE. Dzięki wykorzystaniu plansz i gier edukacyjnych zapoznano się z flagami Europy. W trakcie zajęć czytelniczych i projekcji filmowej przybliżone zostały również bajki i bohaterowie z różnych krajów Europy.

„Majowa łąka”

W drugim tygodniu w świetlicy był realizowany temat „Majowa łąka”. Dzieci obserwowały majową pogodę oraz zmiany w przyrodzie. Poznały także nazwy majowych kwiatów i roślin zielonych. Prezentacja zielnika i książek, umożliwiła uczniom lepsze poznanie różnych gatunków chwastów. Wspólnie wyjaśniliśmy sobie

– czy zioła to chwasty?,

– kiedy roślina zielona może być uznana za szkodliwy chwast?

Dzieci znakomicie poradzili sobie również z przeniesieniem piękna majowej łąki na arkusz papieru. Dzieci kolejny raz udowodniły, że ich wyobraźnia nie zna granic i tak oto powstały pejzaże z prawdziwą trawą, liśćmi i kwiatami.

W tych dniach maja został ogłoszony  świetlicowy konkurs plastyczny „Majowa łąka”. Powstało wiele pięknych, wiosennych prac.

„Moja mama czarodziejka”

Celem kolejnego tygodnia było uświadomienie roli mamy w rodzinie oraz kształtowanie postawy szacunku i miłości. Forma rozmowy kierowanej, swobodnej wypowiedzi i niedokończonych zdań, sięgnięcie do literatury uświadomiło uczniom, jak ważne są mamy w ich życiu, mogli oni docenić jak wiele im zawdzięczają oraz zrozumieć jak wielką  i bezinteresowną miłości są darzeni. Aby uhonorować swoje mamy w ich święto, dzieci uczyły się specjalnej piosenki, wiersza, wykonały bukiety z papieru kolorowego oraz przygotowały laurki.

„Nasze portrety”

W dobie Internetu i wszechobecnych komputerów, komórek czy tabletów zagospodarowujących wolny czas na różne sposoby, okazało się, że uczniowie interesują się czymś jeszcze… Mają swoje hobby, pasje, kolekcje.
Dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej chętnie prezentowały swoje hobby, opowiadały ciekawostki i wykazywały się sporą wiedzą nt. swoich zbiorów. Obszary ich zainteresowań były przeróżne: karty z piłkarzami, kucyki pony, super zwierzaki i super ciekawostki, plakaty z piłkarzami, kolekcje muszelek i pamiątek z podróży, karty Star Wars, figurki z bajek, karty Lego Ninjago. Prezentacje przez kilka dni cieszyły się dużym zainteresowaniem dzieci ze świetlicy.
Ponadto dzieci opowiadały też o swoich zajęciach w czasie wolnym – słowami lub w formie plastycznej orderu uśmiechu.

W maju został rozstrzygnięty konkurs plastyczny „ Eko biżuteria dla eko mamy” oraz konkurs „ Jestem eko – dbam o środowisko”.

Unii Europejskiej. Aby zrealizować zadanie kształtowania poczucia tożsamości europejskiej, uczniowie zapoznali się z mapą Europy i krajami UE. Dzięki wykorzystaniu plansz i gier edukacyjnych zapoznano się z flagami Europy. W trakcie zajęć czytelniczych i projekcji filmowej przybliżone zostały również bajki i bohaterowie z różnych krajów Europy.

Miesiąc maj  rozpoczął się od tematu o Unii Europejskiej. Aby zrealizować zadanie kształtowania poczucia tożsamości europejskiej, uczniowie zapoznali się z mapą Europy i krajami UE. Dzięki wykorzystaniu plansz i gier edukacyjnych zapoznano się z flagami Europy. W trakcie zajęć czytelniczych i projekcji filmowej przybliżone zostały również bajki i bohaterowie z różnych krajów Europy.

Written by