Marzec w świetlicy szkolnej upłynął świetlikom w znakomitej atmosferze. Pełni energii, chęci do nauki i zabawy czekaliśmy z niecierpliwością na pierwsze oznaki wiosny. Pogoda pokazywała nam swoje marcowe kaprysy, a my bacznie obserwowaliśmy co nam zaserwuje następnego dnia. Przyroda zaczęła budzić się do życia z zimowego snu, a my chcieliśmy wpuścić jej jak najwięcej do naszej szkoły.
Początek miesiąca rozpoczęliśmy od doskonalenia umiejętności redagowania i składania życzeń. Powstało wiele przepięknie zaprojektowanych kart okazjonalnych. Okazją do tej tematyki był obchodzony 8 marca Dzień Kobiet. Z tej okazji powstały w salach świetlicowych okolicznościowe dekoracje, a w czasie zajęć rozmawialiśmy na temat zawodów wykonywanych przez kobiety oraz mężczyzn we współczesnym świecie. Uczniowie poznali portrety znanych Polek.
W drugim tygodniu marca w świetlicy poruszano tematykę związaną ze zdrowiem. Zapoznano dzieci ze znaczeniem warzyw i owoców w diecie, wartością witamin, przypomniano zasady zdrowego odżywiania.
Czy zawsze jemy zdrowo? Podczas luźnej rozmowy na temat warzyw i owoców dzieci wykazały się dużą wiedzą dotyczącą tych ważnych dla nas składników diety. Dzieci obejrzały też film edukacyjny – PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWIENIA 2019. Przedyskutowały temat z nauczycielem a następnie pracując w grupach stworzyły pracę plastyczną w formie plakatu piramidy zdrowego żywienia.
W marcu wspólnie szukaliśmy oznak wiosny, którą radośnie przywitaliśmy 21 dnia miesiąca. Uczniowie zapoznali się z tradycją topienia marzanny oraz obrzędami, które kultywowane są różnie w różnych regionach naszego kraju. Razem z nadejściem wiosny poznawaliśmy wiosenne kwiaty. Zaznajomiliśmy się z chronionymi gatunkami roślin. Powstało wiele kwiecistych prac plastycznych.
Ostatni tydzień to cykl zajęć na temat bezpieczeństwa w sieci w trakcie, których wychowankowie świetlicy zapoznali się z podstawowymi zasadami bezpiecznego korzystania z nowych technologii informacyjnych. Uczniowie poznali zasady postępowania zgodnie z netykietą, uczyli się rozróżniać niebezpieczeństwa i zagrożenia wynikające z niewłaściwego i długotrwałego korzystania z Internetu i technologii informacyjno-komunikacyjnych. Przyswoili i utrwalili właściwe metody i sposoby pracy z komputerem i tabletem.